زنبور برای زمستان گذرانی چقد عسل لازم دارد ؟

چقدر عسل کافی هست ؟

برای موفقیت در زمستان چه مقدار عسل باید در کندو باقی بماند؟

زمستان فصل آرام زنبورها و زنبورداران است. به جای بررسی هفتگی کندو، درمان بیماری ها و برداشت عسل، می توانید زنبورهای خود را در بیشتر فصول تنها بگذارید. حجم کلنی کاهش می یابد، جمع آوری شهد متوقف می شود و به نوعی به خواب زمستانی می رود و در کنار هم جمع می شود تا گرم بماند. بدون
شکوفه های جدید یا منابع شهد، آنها برای زنده ماندن به عسلی که در تابستان ذخیره کرده اند متکی هستند.
اینجاست که وارد می‌شوید. برای تنظیم زنبورهای خود برای موفقیت در زمستان، بسیار مهم است که هنگام برداشت آخر تابستان، عسل کافی در کندو باقی بگذارید. مقدار زیادی عسل مصرف کنید، و آنها می توانند برای زنده ماندن
در زمستان تلاش کنند.
اما چقدر عسل نیاز دارند؟ هیچ دستورالعمل واحدی وجود ندارد که برای هر کندو کار کند – این به آب و هوای منطقه شما، میانگین دمای زمستان، زمان شکوفه های بهاری و حتی تهویه کندو بستگی دارد.

دستورالعمل های عمومی عسل

زنبورهای عسل در آب و هوای سردتر به عسل بیشتری نیاز دارند تا بتوانند زمستان را پشت سر بگذارند، زیرا آنها به انرژی بیشتری برای گرم نگه داشتن خود نیاز دارند – و به دلیل اینکه زمستان برای مدت طولانی تری به طول می انجامد. در آب و هوای گرم‌تر، جایی که بهار زودتر شکوفا می‌شود و دما کمتر خشن است، این موضوع متفاوت است. برای مثال، اگر در جزیره شمالی شمالی نیوزیلند یا نیمه شمالی استرالیا هستید، زنبورهای شما برای عبور از آن به مقدار زیادی عسل نیاز ندارند.
آب و هوای گرم تا معتدل: 18-27 کیلوگرم یا 6-8 فول فریم
آب و هوای سرد تا سرد: 36-40 کیلوگرم یا 8-12 فول فریم
آب و هوا هرچه که باشد، بهتر است بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید زنبورهایتان به آن نیاز دارند، بگذارید، نه حداقل. به عبارت دیگر، به فریم بعدی گرد کنید. در حالی که می‌توانید بعداً در زمستان شربت یا کیک شکر را مصرف کنید، اما تکیه کردن به ذخایر عسل طبیعی آسان‌تر و برای زنبورهایتان بهتر است.

 محاسبات عسل 

گذاشتن 40 کیلوگرم عسل ساده به نظر می رسد – اما چگونه می توان عسل را بدون برداشتن آن از کندو اندازه گیری کرد؟ نکته کلیدی این است که فریم های کامل را با دقت بشمارید و عمق ها و اندازه های مختلف را محاسبه کنید. به طور کلی، یک قاب عمیق حدود 4 کیلوگرم عسل را زمانی که پر است در خود جای می دهد، در حالی که یک قاب متوسط ​​حدود 3 کیلوگرم را نگه می دارد. به عنوان یک راهنمای تقریبی، یک سوپر کامل با 10 قاب عمیق حاوی حدود 40 کیلوگرم عسل است – برای کلنی ها در اکثر آب و هواها کافی است. مطمئن شوید که هر فریم را قبل از اضافه کردن آن به فهرست خود، بالا ببرید تا بررسی کنید که پر است. قاب‌های جوجه‌ها و گرده‌های شما ممکن است حاوی مقداری عسل ذخیره‌شده باشند – به جای تلاش برای محاسبه وزن هر بخش کوچک، به آن‌ها به عنوان یک امتیاز نگاه کنید.
برای موفقیت تنظیم کنید
چیدمان کندو شما نیز می تواند عاملی برای موفقیت در زمستان باشد. در بیشتر موارد، شما به طور طبیعی با حذف یک یا دو سوپر کامل در طول برداشت، اندازه کندو را کاهش می دهید و دو جعبه باقی می ماند. این اندازه کوچکتر برای زنبورها راحت تر است که در زمستان گرم و دفاع کنند. سپس، در حالت ایده‌آل، یک جعبه پایین‌تر با مولدین در قاب‌های مرکزی خواهید داشت که در دو طرف آن قاب‌های گرده و عسل وجود دارد. جعبه بالایی باید پر از قاب های عسلی باشد. در آب و هوای گرم‌تر، می‌توانید با استفاده از جعبه‌های متوسط ​​و نه عمیق، از آن استفاده کنید. راه اندازی کندو به این روش به اطمینان از سلامت نوزادان شما کمک می کند – زنبورها اغلب در فصل زمستان به جعبه مولدین می چسبند و فقط در اواخر فصل به جعبه دوم می روند. اگر آنها را بدون عسل یا گرده در جعبه پایینی رها کنید، ممکن است برای زنده ماندن تلاش کنند.

چه زمانی مکمل

تغذیه تکمیلی همیشه مورد نیاز نیست، اما یک گزینه پشتیبان خوب برای یک سال کم چرب یا سرد است. برخی از زنبورداران مخالف استفاده از منابع مصنوعی خوراک هستند – اما اگر جایگزین عسل کم شده باشد، ارزش بررسی را دارند.

مکمل در پاییز

اگر تابستان مخصوصاً مرطوب یا سرد بوده است، زنبورهای شما ممکن است فرصت ذخیره کافی عسل را نداشته باشند. دستورالعمل های بالا را بررسی کنید و اگر کندو عسل ذخیره شده کافی برای عبور از آن ندارد، از خمیر شیرین تغذیه کنید. همچنین می توانید انتخاب کنید که فریم های کامل را بین کندوها جابه جا کنید یا با عسل سال های گذشته تغذیه کنید.

مکمل تقویتی

مکمل در بهار

  • تغذیه تکمیلی در فصل بهار بیشتر است. کندوها را در اواخر زمستان بررسی کنید و به عسل و نوزادان ذخیره شده دقت کنید. اگر ذخایر عسل کم است و نوزادان درپوشی دیده نمی شوند، ممکن است لازم باشد

دیدگاه شما

رسانه های همکار
استفاده از مطالب سایین شهد برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام سایین شهد و لینک به منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت به فروشگاه سایین شهد تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.